16 April, 2024
جاهای دیدنی تهران

چندقدم در بهترین جاهای دیدنی تهران

اجاره فضای تبلیغاتی

 

امروز با شهر تهران همراه شما عزیزان وبلاگ میز هستیم. شهر تهران شهر شناخته شده‌ای است. به همین دلیل توضیحات اضافه را کنار می‌گذاریم تا بتوانیم سریع‌تر به دیدنی‌های پایتخت ایران برسیم.

1-برج میلاد

برج میلاد-بهترین جاهای دیدنی تهران

برج میلاد از مناطق دیدنی تهران

اولین مقصد در لیست بهترین جاهای دیدنی تهران ما میلاد نام دارد. برجی که تهران با آن شناخته می‌شود. این برج در شمال غربی تهران قرار دارد و کارایی آن مخابراتی چندمنظوره است. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، جایگاه بلندترین برج ایران ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازه بلند نامتکی جهان را به خود اختصاص داده است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازه بالای برج در میان تمامی‌برج های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. برج میلاد به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به شمار می‌آید.


مطلب پیشنهادی: بهترین مکان های دیدنی چابهار


2- پل طبیعت

پل طبیعت-بهترین جاهای دیدنی تهران

پل طبیعت از مناطق دیدنی تهران

پل طبیعت پلی سه طبقه پیاده رو و غیرخودرویی است که در عباس آباد تهران قرار دارد. این پل یکی دیگر از نمادهایی است که تهران را با آن می‌شناسند و می‌توان آن را یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران دانست. از عرض بزرگراه مدرس می‌گذرد و بوستان‌های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به هم متصل می‌کند. معمار و طراح این پل باشکوه لیلا عراقیان نام دارد. درطول پل فضاهایی برای فعالیت‌های فرهنگی، تفریحی و گردشگری تدارک دیده شده که برای مثال می‌توان به کافی شاپ، رستوران، کافه گالری و همچنین فضای سبز کار شده در پل اشاره کرد که در کنار انحنای بدنه مناظر زیبایی را ایجاد کرده است.

3- عمارت مسعودیه

عمارت مسعودیه-بهترین جاهای دیدنی تهران

عمارت مسعودیه از مناطق دیدنی تهران

عمارت مسعودیه مربوط به دوره قاجار است و در تهران، میدان بهارستان واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۷ دی ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۱۹۰ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. باغ عمارت مسعودیه با دستور مسعود میرزا حاکم اصفهان، ملقب به ظل السلطان فرزند ناصرالدین شاه پس از آقامحمد در ۱۲۹۵ ق، به سرکارگری رضا قلی خان (ملقب به سراج الملک) در زمینی به وسعت حدود ۴۰۰۰ مترمربع و مرکب از بیرونی (دیوان خانه) و اندرونی و دیگر ملحقات بنا شده است. در واقع نام این عمارت نیز برگرفته از نام مسعود میرزا به مسعودیه شهرت یافته است. معمار این بنا استاد شعبان معمارباشی و ناظر آن میرزا رضا قلی خانی ملقب به سراج الملک است.


مطلب پیشنهادی: مکان های دیدنی یزد


4- موزه فرش ایران

موزه فرش ایران-بهترین جاهای دیدنی تهران

موزه فرش ایران از مناطق دیدنی تهران

موزهٔ فرش، یکی از موزه‌های استان تهران است. این موزه به دستور فرح پهلوی ساخته شد و در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۶ به وسیله وی گشوده شد. این موزه در ضلع شمالی پارک لاله تهران واقع شده است. حدود ۱۳۵ تخته از شاهکارهای قالی ایران‌، بافت مراکز مهم قالی‌بافی مانند کاشان‌، کرمان‌، اصفهان‌، تبریز، خراسان‌، کردستان و جز آن‌ها، در تالار طبقه هم‌کف به معرض نمایش گذاشته می‌شود. همچنین در این نمایشگاه تابلوفرش‌های نفیس تبریزی، فرش تبریز به نمایش درمی‌آید که نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. در این نمایشگاه نمونه‌هایی از قالیچه‌های تصویری شاهنامه بایسنغری به نمایش درآمده است که گوشه‌هایی از ادبیات‌، اسطوره‌، مذهب و فرهنگ و هنر غنی ایران را نشان می‌دهد. در کتابخانه موزه حدود ۳۵۰۰ جلد کتاب به زبان‌های فارسی‌، عربی‌، فرانسه‌، انگلیسی و آلمانی در اختیار هنردوستان و پژوهشگران قرار می‌گیرد.

5- شهرک سینمایی غزالی

شهرک سینمایی غزالی-بهترین جاهای دیدنی تهران پایتخت ایران

شهرک سینمایی غزالی از مناطق دیدنی تهران

شهرک سینمایی غزالی شهرکی است در غرب تهران، که به همت علی حاتمی ‌برای ساختن فیلم و سریال‌های تاریخی و قدیمی ‌در سال ۱۳۵۸ ساخته شد یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران است که خیلی مورد توجه هموطنان تهرانی قرار ندارد. از مکان‌های فضاسازی شده در این شهرک می‌توان به میدان توپخانه، ساختمان شهرداری، ساختمان عدلیه، ساختمان سینما تابان، جواهر فروشی قازاریان، گراند هتل، ساختمان شاه آباد، کافه پارس تهران قدیم، نماهایی از خیابان اکباتان و لاله زار و… اشاره کرد.


مطلب پیشنهادی: جاهای دیدنی اصفهان


6- دربند

دربند-بهترین جاهای دیدنی تهران

دربند از مناطق دیدنی تهران

دَربَند، یکی از محله‌های تهران ، از دهکده‌ های قدیمی‌ شمیران است که در شمال باغ سعدآباد قرار دارد. محله دربند از مناطق خنک و گردشگری تهران محسوب می‌شود. دربند در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و آغاز یکی از راه‌‌های اصلی صعود کوهنوردان به البرز مرکزی است. کوره‌ راهی از دربند آغاز می‌شود و به آبشار دوقلو و پناهگاه شیرپلا ختم می‌شود. محله‌های قدیمی ‌دربند عبارتند از: مرغ‌ محله (مغ‌محله)، کنار محله، کلاغ‌ پر و سربند. رودی به نام رودخانه دربند از میان دهکده دربند می‌گذرد.

7- پارک ژوراسیک تهران

پارک ژوراسیک تهران-بهترین جاهای دیدنی تهران

پارک ژوراسیک تهران از مناطق دیدنی تهران

پارک ژوراسیک تهران یا بوستان دایناسورهای متحرک یک بوستان آموزشی، گردشگری و تفریحی در میدان بهرود سعادت آباد تهران است. این پارک با انواع مجسمه‌‌های دایناسورها در گونه‌های مختلف و ابعاد واقعی نخستین پارک موضوعی پایتخت به شمار می‌رود که به معرفی انواع دایناسورها به همراه نمایش مجسمه‌های متحرک دایناسورها همراه با صدا و جلوه‌های ویژه می‌پردازد. احداث پارک ژوراسیک در اوایل اسفند ماه ۱۳۹۲ خورشیدی به بهره‌برداری رسید. مساحت کل بوستان ژوراسیک تهران ۳۰ هزار متر مربع است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور قرار گرفته است. در این بوستان نام علمی، روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده است، این دایناسورها به شکل کاملاً طبیعی طراحی شده‌اند به طوری که قادر هستند پلک بزنند و دست و پای آن‌ها حرکت می‌کند. همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل فرو می‌رود نیز طراحی شده است.

امروز از بهترین جاهای دیدنی تهران بازدید کوتاهی داشتیم. به نظر شما جای کدام یکی از مکان‌های دیدنی در بین آن خالی بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *