18 April, 2024

تبلیغات موثر ضامن فروش

اجاره فضای تبلیغاتی

 

بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل عدم شناخت از تبلیغات و با وجود هزینه‌های بسیار رو به ورشکستگی رفته‌اند و متاسفانه نتوانسته‌اند راه خود را ادامه دهند. راه‌های فراوان و کم هزینه‌ای برای تبلیغات وجود دارد که به راحتی و با عملی کردن آنها می‌توان به نتایجی غیرقابل باور دست یافت.
فروش و تبلیغات دو عنصر جدایی ناپذیر و وابسته به هم هستند که اگر یکی از این عناصر نباشد دیگری مفهومی پیدا نمی‌کند و یا اینکه دچار مشکلاتی می‌شود. ممکن است شما هم صاحب یک کسب‌وکار کوچک باشید و فروش خوبی هم دارید، اما خیلی از مشتریان شما آگاهی دقیقی از کسب‌وکار شما و محصولات شما ندارند.


شما برای شناساندن خود و کسب‌وکارتان نیاز دارید شناخته شوید. اصول مهم و اساسی شناخته شدن نیز تبلیغ است. تبلیغات همیشه هزینه داشته است. این را همیشه به یاد داشته باشید که تبلیغات هزینه نیست بلکه آگاه سازی مشتری و در نتیجه فروش بیشتر برای شما است. تبلیغات می‌تواند تمایز شما را نسبت به سایرین نشان دهد. یک کسب‌وکار کوچک هیچ‌گاه نمی‌تواند هزینه هنگفتی را برای تبلیغات در فضای رسانه‌ای مانند تلویزیون داشته باشد.
پس با این تفاسیر چه باید کرد؟
خونسردی خود را حفظ کنید. چرا که در ابتدای راه هستید. برای تبلیغات و بازاریابی باید شناخت خوبی از بازار داشته باشید و بدانید که چطور و کجا هزینه کنید. شما به راحتی می‌توانید هزینه‌های اضافی و سنتی که برای تبلیغات خود انجام می‌دهید را به حداقل برسانید.

نقشه کسب‌وکار چراغ راه شما خواهد بود

راه‌های زیادی برای شناساندن کسب‌وکارتان پیش رو دارید، پس بهتر است خود را آماده کنید. اولین چیزی که شما باید مدنظر داشته باشید این است که یک نقشه راه از کسب‌وکار (Business Plan) خود تهیه کنید. نقشه راه و هدف می‌تواند بسیاری از سوالات را برای شما ایجاد کند و البته چراغ راه شما در ادامه کار باشد.

کسب‌وکار شما یک سایت نیاز دارد

یک وب سایت برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید. تعجب نکنید. چرا که شما تمام فاکتورهای لازم برای این کار را دارید. می‌توانید با ایجاد صفحات مجازی در این راستا به این موضوع کمک کنید. نکته حائز اهمیت در مورد صفحات مجازی و وب سایت این است که شما پیوسته باید آنها را به روز نگه دارید و محصولات خود را در آن جا معرفی کنید، ضمن اینکه این کار یکی از راه‌های ارتباطی موثر با مشتری است. به عنوان مثال شما می‌توانید محصولات جدید خود را در شبکه‌های مجازی معرفی کنید. با تهیه ویدئو از کسب‌وکار خود معرفی بهتری را به مشتری داشته باشید. در نشریات و سایت‌های مختلف دست به تبلیغات بزنید و یا در تبلیغات تهاتر کنید.

برند خود را معرفی کنید

شما باید از گام اول برند خود را معرفی و از آن حمایت کنید. برند خود را به اشکال مختلف به سایرین معرفی کنید. اگر برندی که شما صاحب آن هستید به درستی معرفی شود دیگر کار سختی نخواهید داشت. کافی است مشتری در هر جایی و هر زمانی نام برند شما را ببیند یا بشنود. کمی با خود فکر کنید. کدام یک از تبلیغات تلویزیونی ماندگارتر بوده است؟ کدام یک باعث شده به محض اینکه نامی از آن برده می‌شود تصویری از آن برند در خاطر شما نقش ببندد؟ هر نتیجه‌ای در ذهن شما حاصل شده باشد مهم نیست. مهم این است که آن برند کار تبلیغات را به درستی انجام داده و توانسته در ذهن مخاطب حتی سال‌های سال ماندگار شود.

ارتباط بین محصول و مشتری

در تبلیغات خود سعی کنید ارتباطی بین محصول و مشتری پیدا کنید. به طور مثال هوا گرم است و احساس نیز به لباس‌های تابستانی، کرم‌های ضد آفتاب، کلاه‌های لبه‌دار، عینک آفتابی و … زیاد شده است. شما هیچ وقت نمی‌توانید در صورتی که مشتری نخواهد به او یک لباس زمستانی در تابستان بفروشید. کرم ضد آفتاب محصولی است که شما باید ارتباطی بین مشتری و محصول پیدا کنید و از مزایای این خرید برای مشتری تبلیغ کنید. در این صورت شما می‌توانید به راحتی محصول خود را به فروش برسانید.

بهترین زمان را برای تبلیغات انتخاب کنید

هر کسب‌وکاری که ما در نظر داریم هیچ گاه نمی‌تواند به صورت سالیانه و مداوم کار تبلیغات را انجام دهد. شما هم بهتر است زمان تبلیغات برند خود را بشناسید و از بهترین موقع آن برای تبلیغات استفاده کنید. اگر شغلی فصلی دارید می‌توانید پیش از شروع فصل تبلیغات خود را آغاز کنید و به این صورت نوید محصولات جدید خود را به مشتریان بدهید. در نظر داشته باشید که هیچ‌گاه تمام ایده‌ها و نظرات خود را یک جا خرج نکنید. پله پله پیش بروید و بخشی از آن را برای زمان‌های دیگر نگه دارید.

کسب‌وکار خود را در اپلیکیشن‌های مربوطه ثبت کنید

امروزه باتوجه به رشد فضای مجازی و فراگیر شدن آن اپلیکیشن‌های زیادی هستند که در حوزه معرفی کسب‌وکارها فعالیت می‌کنند. شما به راحتی می‌توانید کسب‌وکار خود را در این گونه اپلیکیشن‌ها به راحتی و به صورت رایگان ثبت کنید و مشتری‌های جدید را روانه کسب‌وکار خود کنید. یکی از اپلیکیشن‌های داخلی میز است که به شما امکان دسترسی به کسب‌وکارهای مختلف را می‌دهد و شما به راحتی می‌توانید بدون هزینه کسب‌وکار خود را معرفی و اطلاعاتی راجع به آن را به ثبت برسانید.

فرصت‌های کوچک را غنیمت بشمارید

همیشه فرصت‌های کوچکی روزانه برای تبلیغات سراغ شما می‌آیند و شما بدون توجه به این که می‌توان از آنها به عنوان یک فرصت استفاده کرد آنها را به راحتی می‌سوزانید. حتما سوال برای شما ایجاد شده است ک منظور ما چیست؟ کارت ویزیت، پاکت‌های حاوی تبلیغات برند شما، تبلیغات تلفنی، برگزاری مسابقه و جایزه به صورت‌های مختلف، فاکتورهای سربرگ‌دار و کلی امکانات جزئی دیگر که هر کدام می‌توانند دلیل برای تبلیغات شما باشند. پس هیچ فرصتی را از دست ندهید.

نتیجه گیری

با خواندن این مقاله باید نگاه شما به مقوله تبلیغات فرق کرده باشد. حتما همین الان کلی ایده و فکر به ذهن خلاق شما خطور کرده که به سرعت می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید و کمی هم عجله دارید که نکند دیر شده باشد. در واقع تبلیغات چیزی نیست که آن را یک بار در نظر بگیرید و خیال کنید که دیگر تمام شده است، در گام اول اشاره کردیم که طرح ریزی برای یک نقشه راهبردی می‌تواند به شما کمک کند. صاحبان کسب‌وکار باید توجه داشته باشند که تبلیغات مربوط به یک زمان و محدود به مکان خاصی نیست و باید در طول شبانه روز به آن فکر کنند و ایده‌های جدیدی را در جیب خود داشته باشند و به موقع آنها را مانند یک بمب منفجر کنند.

منبع: MIZ

کارشناس دیجیتال مارکتینگ هستم و در حوزه استارتاپ‌های آی‌تی فعالیت می‌کنم. شروع کاری من با تولید محتوا در زمینه گردشگری و برندینگ شروع شد و تصمیم گرفتم یه پیشرفتی تو زندگی خودم ایجاد کنم این شد که در سال 1397 به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ در هلدینگ دانش بنیان آریانا فعالیت حرفه‌ای خودم رو شروع کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *